Εδώ και χρόνια, η χρηστικότητα των websites από mobile συσκευές αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει την κατάταξη ενός website στο Google. Τα websites που έχουν βελτιστοποιηθεί κατάλληλα για χρήση από mobile κατατάσσονται υψηλότερα από όσα δυσκολεύουν την περιήγηση μέσω smartphones και tablets. Αλλά μέχρι τώρα αυτός ο παράγοντας κατάταξης ήταν τόσο περιορισμένος, όσο και ασαφής.
Εκτός από την ένδειξη “mobile-friendly” που εμφανίζεται στα αποτελέσματα, δεν υπήρξε απολύτως ξεκάθαρο ποιούς παράγοντες λαμβάνει υπόψιν η Google κατά τον υπολογισμό κατάταξης των κινητών ή πόσα site (ή ποιά) επηρεάζονται αυτή τη στιγμή. Εξαιτίας αυτού, πολλοί ιδιοκτήτες websites έχουν αναβάλλει ή αποφύγει τη βελτιστοποίηση των site τους για mobiles και έχουν επιβιώσει.
Από την 21η Απριλίου, όλα αυτά άλλαξαν.
Ο γίγαντας της αναζήτησης μόλις ενεργοποίησε μία σημαντική αλλαγή του αλγορίθμου, η οποία πρόκειται να φέρει επανάσταση στον τρόπο που υπολογίζονται τα αποτελέσματα σε mobile συσκευές. Ξεκινώντας από την 21η Απριλίου, ο νέος αυτός αλγόριθμος σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλο τον κόσμο, επηρεάζοντας τις αναζητήσεις των κινητών σε όλες τις γλώσσες σε κάθε γωνια του πλανήτη.
Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, περισσότερο από το 60% του συνόλου των αναζητήσεων στο Google εκτελούνται αυτή τη στιγμή από mobile και έτσι είναι λογικό η Google να θέλει να επωφεληθεί από αυτή την κίνηση και να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους χρήστες της.
Πώς να προετοιμαστείτε:
Εάν το site σας είναι ήδη φιλικό προς κινητά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Αν όχι, τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή για να το κάνετε.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
– Βεβαιωθείτε ότι η έκδοση για κινητά του site σας είναι ενεργή και λειτουργική. Τα responsive themes είναι η καλύτερη λύση, αλλά μπορείτε επίσης να έχετε μια mobile-έκδοση του site σας που να φιλοξενείται ξεχωριστά. Το Google δεν έχει κάποια προτίμηση, εφ’όσον η εμπειρία των χρηστών κινητής τηλεφωνίας δεν παρεμποδίζεται.
– Βεβαιωθείτε ότι τα mobile bots της Google μπορούν να κάνουν crawl το website σας.
– Ελέγξτε κάθε ξεχωριστή σελίδα του site σας σε μια mobile συσκευή για να διασφαλίσετε οτι γίνεται σωστά η πλοήγηση. Η αρχική σας σελίδα μπορεί να είναι mobile-friendly, αυτό όμως δε σημαίνει πως και το υπόλοιπο site σας είναι.
Αυτή η αναβάθμιση της Google της 21ης Απριλίου φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη αλλαγή αλγορίθμου που σχετίζεται με κινητά που έχουμε δει ποτέ, αλλά σίγουρα δεν είναι η τελευταία. Εάν δεν έχετε μια mobile έκδοση του site σας, η εμφάνιση στις αναζητήσεις θα μειωθεί σημαντικά.
Σε αυτό το σημείο ίσως να μην χρειάζεστε ένα dedicated app ή να δινετε τη super εμπειρία στους mobile χρήστες σας, αλλά προσέξτε: Η Google επιθυμεί οι mobile χρήστες να είναι χαρούμενοι. Και εκεί, είναι στο χέρι το δικό σας ή της web εταιρίας που έχει αναλάβει την υποστήριξή σας, να το πραγματοποιήσετε!
Θέλετε να μάθετε αν το website σας είνα βελτιστοποιημένο για smartphones και tablets; Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε.
(μετάφραση από entrepreneur.com)